Бер 052015
 

 

manky

 

 

П’ята частина вчених не поділяють поглядів Чарльза Дарвіна на еволюційне походження людини від мавпи. Світ створений Вищим розумом, вважають вони.

 

Сьогодні існує кілька теорій походження світу, в тому числі теорія креаціонізму – “розумного задуму”. Відповідно до цієї теорії, мавпи ні в чому не винні – людину створив Бог.

 

У світі набирає силу “нова хвиля креаційного руху”. Так, в США близько 20 штатів близькі до прийняття законів про офіційне запровадження вивчення креаціонізму в школах.

Цікаво, що в Америці 90 років тому, в 1925 році професору і вченому Джону Скоупс довелося відстоювати в суді право викладати вчення Дарвіна в середній школі. Скоупс виграв процес, і після цього ніхто більше не намагався ставити під сумнів теорію еволюційного розвитку. Проте останнім часом теорія креаціонізму, хоча і не підтверджена ніякими емпіричними даними, завойовує в Америці все більше прихильників, які хочуть боротися з “дарвінівський злом”. У Техасі навіть розглядається законопроект про те, щоб остаточно виключити теорію Дарвіна зі шкільної програми.

 

Ще далі пішла Сербія. Як повідомляє BBC News, Міністерство освіти цієї країни вже з 2004 року заборонило вивчати в школах теорію еволюції Чарльза Дарвіна. За повідомленнями сербської газети Glas Javnosti, надалі теорію Дарвіна в сербських школах вивчатимуть тільки разом з креаціонізмом.

 

Нарікають на Дарвіна і українські вчені, серед яких, наприклад, завідувач відділу Інституту ядерних досліджень НАН України Владислав Ольховський, директор Інституту проблем штучного інтелекту НАНУ Анатолій Шевченко, викладач наукового креаціонізму Міжнародного християнського університету Володимир Малюк, старший науковий співробітник Інституту епідеміології та інфекційних захворювань АМНУ Валентин Жалко-Титаренко. Вони вважають неправильним, що в українських підручниках відображена тільки одна теорія – еволюційно-матеріалістична.

 

Наразі у Міністерстві освіти і науки експерти вивчають проект українського підручника з основ креаціонізму, який передбачається рекомендувати для факультативного вивчення в школах, зокрема, на уроках історії, біології, географії, астрономії. Щоправда, проблемою залишається підготовка фахівців, які могли б викладати цей предмет.

 

 

admin