Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Рішення щодо особливостей організації освітнього процесу у період обмежувальних протиепідемічних заходів з 11 по 25 січня 2021 року

ШАНОВНІ УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ!
Відповідно до
– постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»;
– листа Міністерства освіти і науки України «Про запровадження карантинних обмежень» від 15.12.2020 року № 1/9-692;
– листа–роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 16.12.2020 року;
– наказу Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Щодо роботи закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти всіх типів та форм власності міста Києва у період обмежувальних протиепідемічних заходів з 08 по 25 січня 2021року» від 15.12.2020 року № 194»
педагогічним колективом школи на засіданні педагогічної ради (Протокол № 2 від 24.12.2020 року) було розглянуто та ухвалено рішення щодо особливостей організації освітнього процесу у період обмежувальних протиепідемічних заходів з 11 по 25 січня 2021 року. А саме:
– ІІ семестр 2020-2021навчального року розпочнеться 11 січня 2021року в дистанційному форматі.
– Освітній процес у період з 11 по 25 січня 2021 року буде здійснюватись з використанням технологій дистанційного навчання.
– Усі навчальні заняття проходитимуть згідно з чинним розкладом.
– Вчителі самостійно визначають режим проведення окремих навчальних занять (синхронний – у режимі реального часу або асинхронний – у зручний для учнів та вчителя час). При цьому не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, організовується у синхронному режимі – онлайн , а решта занять в асинхронному режимі.
– Синхронний режим взаємодії між учителями та учнями буде відбуватися на безкоштовних електронних ресурсах Zoom, Google Meet.
– Обсяг навчального навантаження та використання технічних засобів навчання реалізуватиметься відповідно до пункту 7 розділу І Положення про дистанційне навчання та розділу V Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОЗ від 25 вересня 2020 року № 2205.
А саме:
безперервна тривалість навчальної діяльності з використанням технічних засобів навчання упродовж навчального заняття (уроку) повинна бути:
для учнів 1-х класів – не більше 10 хв,
для учнів 2-4 класів – не більше 15 хв,
для учнів 5-7 класів – не більше 20 хв,
для учнів 8-9 класів – не більше 20-25хв,
для учнів 10-11 класів на 1-й годині занять до 30 хв
Асинхронний зв’язок відбуватиметься з використанням платформи Google Сlassroom та через класні групи у мережі Viber, а також через електронні пошти вчителів. Для онлайн-зв’язку між учасниками освітнього процесу створено електронну скриньку за посиланням https://220school.kiev.ua/contacts/
Якщо дитина з якихось причин пропустила уроки, необхідно обов’язково поставити до відома класного керівника або учителя-предметника. А також рекомендуємо скористатися послугами Всеукраїнської школи онлайн (для учнів 5-11 класів) https://lms.e-school.net.ua/guide. Платформа містить відеоуроки, тести та матеріали для самостійної роботи з 18 основних предметів: (українська література, українська мова, біологія, біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України, математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, фізика, хімія, мистецтво, основи правознавства, природознавство, англійська мова та зарубіжна література).

З повагою, адміністрація школи.

Розклад уроків під час дистанційного навчання


ТРИВАЛІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ЛИШАЄТЬСЯ НЕЗМІННОЮ – РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами. Водночас тривалість навчальних занять, визначена ст. 10 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, лишається незмінною.

У зв’язку з посиленими протиепідемічними заходами 8-24 січня 2021 року школи працюють у форматі дистанційного навчання. Він передбачає синхронну та/або асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час занять. У синхронному режимі вчитель та учні одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року, передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.

Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:

  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
  • для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
  • для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
  • при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту”, зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.

Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.

Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.

Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття проходять лише асинхронно. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.

Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти.

Нагадаємо, протягом першого місяця роботи онлайн-платформи “Всеукраїнська школа онлайн” з моменту запуску 11 грудня 2020 року її відвідали понад 2 млн користувачів, які взаємодіяли з платформою майже 5 млн разів.

Оновлені умови дистанційного навчання у школах

 16 жовтня 2020 року набули чинності оновлені умови дистанційного навчання у школах


Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв’язку тощо;
  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.